9/24/2021

"Zrozumieć szaleństwo" Susannah Cahalan - Weekendowe polecajki #45

 

Ostatni taki post pojawił się ponad dwa miesiące temu, więc przypominam, że tradycyjnie zaczynam od muzyki ;) Później jeszcze koncert, książka i film.

MUZYKA

Martin Lange - Kłamiesz

Gutek - Wschodni Wiatr

Gibbs - Nigdy albo zawsze

Tego pana ostatnio coraz więcej słucham.

Gibbs - Cień przypadku

Munn - i pick loneliness (with Delanie Leclerc)

Opał x Gibbs - Namaste

Gibbs - Niewidzialny

Monika Lewczuk - Pierwszy raz

Taki imprezowy kawałek :D w każdym razie mi się chce przy nim tańczyć.

B.R.O - Pierwszy Raz

Przy refrenie też można się pobujać :D

Kartky - jakbym nigdy nie istniał

W ogóle ostatnio złapała mnie faza na słuchanie Alvaro Soler. Szczególnie do pisania bo nie rozumiem tekstu i się nad nim nie zastanawiam xd a i humor się polepsza ;)

KONCERT

Sarius, Warszawa, Strefa Jelenia

Tak, znów Sarius :D 27.08.2021


Kolejny świetny koncert. Piąty już. A może dopiero? :D
Marzenie spełnione bo usłyszałam "Jutrzenkę" na żywo <3

W ogóle drugi raz będąc na koncercie w Strefie Jelenia nie udało mi się ogarnąć podpisu na płycie 🙈 Rok temu Mariusz rozmawiał z ludźmi przed koncertem a ja dotarłam na miejsce chwilę przed rozpoczęciem koncertu. W tym roku udało się podejść, ale mazak gdzieś wcięło xd No nic, koncert najważniejszy i mam foto ;)

Po koncercie zostaliśmy jeszcze na piwko. Jeśli będziecie w Strefie Jelenia to polecam te o smaku mango :D

Pewnie jakbym się dowiedziała, że za tydzień gra gdzieś w pobliżu to też bym tam była :D

KSIĄŻKA

"Zrozumieć szaleństwo" Susannah Cahalan

Książkę czytałam prawie miesiąc. Ja nie z tych co czytają 50 książek w 30 dni, ale też bez przesady, że tylko 1 😅 a książka serio ciekawa. Chociaż można dojść do wniosku, że nawet specjaliści nie ogarniają szaleństwa czy nie odróżniają od normalności. Rosenhan przeprowadził eksperyment gdzie kilku pseudopacjentów udało się do różnych szpitali psychiatrycznych i sprawdzało co się tam dzieje. Udawali chorych a nikt tego nie rozpoznał, w sensie lekarze bo PRAWDZIWI pacjenci mieli podejrzenia, że to dziennikarze na przykład. Eksperyment miał ogromny wpływ na istnienie szpitali, psychiatrię w ogóle. Tylko czy z danymi i wynikami eksperymentu było wszystko ok? Autorka odnalazła kilka osób, które brały udział w eksperymencie.

Była też sytuacja, że Rosenhan poinformował personel jednego szpitala, że w ciągu kilku miesięcy będą się do niego próbować dostać fałszywi pacjenci a pracownicy mieli wypełniać ankiety i zaznaczać kogo podejrzewają. Co do czego żaden pseudopacjent tam nie poszedł a lekarze wiele osób oznaczyli jako te udające...

W jedną i drugą stronę można się pomylić.

Książkę bardzo polecam a jeszcze bardziej pierwszą autorki - "Umysł w ogniu" - jej własna historia.

FILM

"Lot nad kukułczym gniazdem" (1975)

Historia złodzieja, szulera i chuligana, który, by uniknąć więzienia, udaje niepoczytalność. Trafia do szpitala dla umysłowo chorych, gdzie twardą ręką rządzi siostra Ratched.

Gatunek: Dramat / Psychologiczny

8/10. Tak jeszcze w temacie psychiatryków. Opis taki sobie, ale film bardzo mi się spodobał.


Coś Was zainteresowało? Coś znacie?

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)