3/01/2024

"Mowa tatuażu" Andrzej Zwoliński - Kulturalny weekend #8

Dzień dobry w nowym miesiącu ;) Zapraszam na mały weekendowy przegląd. Książka, 4 piosenki i 5 filmów. Miłego :)

mowa tatuażu Andrzej Zwoliński

MUZYKA

1.

Kuba Hejz - Boję się ciszy

Była tydzień temu z odnośnikiem do Spotify. Dzisiaj macie z teledyskiem ;)

2.

Sarius - Daj mi powód

Pierwszy singiel z nowej płyty.

"Daj mi powód do słuchania marzeń

Jedno słowo by mnie przekonało"

3.

Qry - Deszcz

Jakoś ostatnio wpadła mi w ucho a nowość to to nie jest ;D

"Kiedyś jeszcze się spotkamy, zapalimy fajkę i powspominamy

Kiedyś jeszcze się spotkamy, pogadamy jak dawniej

Kiedyś jeszcze się spotkamy, kiedyś jeszcze, ej

Kiedyś jeszcze posypiemy sól na rany i wspólnie zaśpiewamy"

4.

JANEK. ft. Opał - Do wrogów

"Jeśli jutra nie ma to chyba nienajlepszy czas by się na siebie gniewać"


FILMY

1.

"Kafejka miłości" (2023)

Trina jest właścicielką kawiarni uznawanej za najlepsze miejsce na oświadczyny. Niestety, gdy dziewczyna znanego komika odrzuca jego propozycję, kawiarnia zaczyna tracić klientów. (opis z ekino-tv.pl)

Gatunek: komedia romantyczna

MOJA OCENA: 5/10





2.

"Twoja nieznajoma" (2021)

Gdy przypadkowy SMS przeradza się w telefoniczną znajomość, Vale i Alex zaczynają ze sobą flirtować, nie wiedząc, że spotkali się już na żywo.

Gatunek: melodramat

MOJA OCENA: 7/10. Dość przewidywalny, ale całkiem przyjemnie mi się go oglądało.





3.

"Pożegnanie z miłością" (2022)

Architektka Gemma leci na Hawaje, aby zająć się majątkiem swojej zmarłej ciotki. Na prośbę krewnej remontuje dom. Ben, przystojny chłopak ze wsi, pomaga jej przy budynku i zmienia jej życie.

Gatunek: romans

MOJA OCENA: 5/10





4.

"Joga dla dwojga" (2019)

Po zerwaniu ambitna dziennikarka Dana wyrusza napisać relację o masowym skandalu z udziałem guru technologii. Na miejscu kobieta zaczyna darzyć go uczuciem, ryzykując posadę.

Gatunek: romans

MOJA OCENA: 8/10. Temu opisowi dałabym dużo mniej xd bo Dana wyjeżdża na obóz z jogą ze swoim facetem a później się dzieje...

Na jodze kompletnie się nie znam, ale podczas tego filmu sporo wspominałam z czasów liceum :D Sama kiedyś na rajdzie utopiłam plecak w rowie xD Grać na djembe też miałam okazję. Aż mi się zatęskniło za moją ekipą ze stowarzyszenia :(

I na głównego bohatera przyjemnie się patrzyło ;)


5.

"Niewierni w Paryżu" (2023)

Fanny i Jean sprawiają wrażenie idealnego małżeństwa – oboje mają sukcesy zawodowe, mieszkają w przepięknym apartamencie w ekskluzywnej dzielnicy Paryża i wydaje się, że są w sobie zakochani tak samo jak byli, kiedy spotkali się po raz pierwszy. Ale kiedy Fanny przypadkowo wpada na Alaina, byłego kolegę z liceum, zwala ją z nóg. Wkrótce spotykają się ponownie i stają się sobie coraz bliżsi...

Gatunek: dramat, thriller, romans

MOJA OCENA: 7/10. Prze pewien czas myślałam, że ten drugi mąż Fanny powinien się ożenić z jej matką a nie z nią. Ogólnie Jean nieźle sobie pogrywał z ludźmi i spodziewałam się innego zakończenia xd


KSIĄŻKA

"Mowa tatuażu" Andrzej Zwoliński


Ta książka to takie szybkie podsumowanie tematu tatuaży - wyjaśnienie terminu, troszkę historii, odniesienie do dzieła artystycznego, rola tatuatora, przyczyny tatuowania, przeciwskazania i odniesienie do wiary.

 A co mówią Wasze tatuaże? Macie jakieś? Ja o moich dwóch pierwszych pisałam przy okazji książki "Tatuaż" Andrzeja Jelskiego. Wpis sprzed roku a mi przybył trzeci tatuaż - czterolistna koniczynka na ręce. Nie jestem jakaś przesądna, ale po prostu podoba mi się ten wzór i i znaczenie - symbol szczęścia. Miałam kiedyś ulubioną bransoletkę z czterolistną koniczynką. Cały czas ją nosiłam i często mi się zrywała to teraz mam ten wzór na stałe :D

Nie wiem jak u Was, ale dla mnie to jest mega dziwny tydzień, taki bez mocy. Jeszcze w poniedziałek zajrzałam do mojego pliku z magisterką, coś napisałam a kolejne... dosłownie zmuszałam się żeby w ogóle coś poczytać. Na bloga czy insta też nic nie zrobiłam. Dopiero dzisiaj słoneczny dzień to jakoś ruszyłam blogowo - porobiłam zdjęcia i dokończyłam dzisiejszy wpis. Jutro i w niedzielę pierwszy zjazd ostatniego semestru studiów, czyli dwa dni przed komputerem. Za tydzień mam normalny zjazd. No nic, życzę sobie i Wam siły, więcej słońca (w każdym razie ja przy ładniejszej pogodzie jestem bardziej "do życia") i niech wiosna już przychodzi ;)

4 komentarze:

  1. Tym razem totalnie nic nie znam, więc się nie wypowiem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale i tak dzięki za komentarz! Coś Cię w ogóle zainteresowało? :D

      Usuń
  2. Z wymienionych pozycji najbardziej zainteresowała mnie książka :) Z filmów też mam kilka perełek z tego miesiąca, chyba najbardziej zaintrygowały mnie Biedne Istoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakieś tatuaże czy tak po prostu jako ciekawostka zainteresowała Cię książka? Tytuł filmu kojarzę, ale nie oglądałam. Dziękuję za przypomnienie i tym chętniej obejrzę :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)