2/23/2024

"Tatuaż - element współczesnej kultury" Mariusz Snopek - Kulturalny weekend #7

Hej, hej :) Tak jak wspominałam książkowo chwilowo przerzucam się na te o tematyce tatuażu. Podobnie z artykułami w Internecie. Jeszcze jakieś gazety by mi się przydały :D Kto jeszcze nie wie to piszę magisterkę o rynku tatuażu w Polsce. Oczywiście dla oderwania zaglądam na blogi i insta kosmetyczne ;) Dnia bez muzyki nie ma a i czasem jakiś film obejrzę, więc zapraszam na mały przegląd co tam ostatnio słuchałam i oglądałam :)

Tatuaż element współczesnej kultury

W tej książce mocno zwrócił moją uwagę tatuaż więzienny. Szok, że z jakiegoś silniczka z walkmana, długopisu i igły można zrobić maszynkę do tatuowania. Znajduje się w niej sporo zdjęć i sporo w niej koszmarków. Oczywiście wiadomo, że nie wszystkie muszą mi się podobać. Tak samo jak moje nie muszą się podobać innym ;) Jeśli interesują Was ciekawostki z tego świata to warto zajrzeć do tej książki.

MUZYKA

1.

Enej - Światy dwa

W Enej chyba nowa energia wstąpiła :D

2.

Baranovski - Rozejm

3.

KęKę - Znachor

4.

Gibbs - Samotność

5.

Kuba Hejz, HVZX, Wuja HZG - Boję się ciszy

Piękna jest ta piosenka. Bardzo czekałam aż się pojawi całość <3 Na Instagramie Kuby znajdziecie historię z nią związaną. I czekam na kolejne utwory bo tworzy emocjonalne cuda.

"Boję się ciszy kiedy trwa

bo wtedy słyszę siebie sam"

"nie zrozumie nikt kto chociaż raz

nie czuł aż tak, że kogoś brak

i nagle pusty wydaje się świat"


FILMY

Plakaty i opisy z filmweb.pl

1.

"Obsesja namiętności" (1992)

Policjant Pete Davis podczas wezwania poznaje młode małżeństwo. Z czasem coraz bardziej zaczyna ingerować w ich życie.

Gatunek: dramat, kryminał, thriller

MOJA OCENA: 6/10. Mnie ten policjant szczerze mówiąc irytował i zastanawiałam się jak żona może być tak naiwna, że go polubiła a jej mąż niemalże od początku czuł, że coś jest nie tak. Dodam, że momentami mylili mi się aktorzy grający policjanta i męża xd



2.

"Ostatniej nocy w Soho" (2021)

Zafascynowana modą młoda dziewczyna  przenosi się do lat 60. i spotyka swoją idolkę - oszałamiającą początkującą piosenkarkę. Ale Londyn lat 60. nie jest tym, czym się wydaje.

Gatunek: horror psychologiczny

MOJA OCENA: 6/10. Nie wiem czemu w opisie jest mowa o idolce bo ja nic  takiego w filmie nie wyłapałam ;D I też bohaterka nie do końca przenosi się do przeszłości, tylko ma takie sny. Później jej się one trochę mieszają z rzeczywistością. Ogólnie nie jestem fanką horrorów, ale tutaj niby psychologiczny, więc postanowiłam obejrzeć i przez sporą część filmu zastanawiałam się gdzie ten horror. Jakoś dopiero po połowie pojawiły się jakby "duchy przeszłości".

3.

"Droga na szczyt" (2022)

Nastoletnia Brie spędza noce na uczestniczeniu w raperskich bitwach w nadziei, że podpisze kontrakt i zapewni utrzymanie rodzinie. Marzenie o byciu sławną zaczyna się ziszczać, gdy wygrywa pojedynek.

Gatunek: dramat, komedia, muzyczny

MOJA OCENA: 6/10. Nie bardzo podobała mi się twórczość głównej bohaterki i jej przeciwników, więc gdzieś tam za to poleciały gwiazdki. Poza tym zamysł filmu spoko.



4.

"Bezsenność we dwoje" (2022)

Latem przed rozpoczęciem studiów pilna Auden poznaje tajemniczego Eliego. Podczas nocnych wypraw chłopak pokazuje jej beztroskie nastoletnie życie, którego jej brakowało.

Gatunek: melodramat

MOJA OCENA: 7/10. Całkiem przyjemny film młodzieżowy ;) ale zaznaczam, że z dramatami w tle.




5.

"Pokolenie Ikea" (2023)

Dla głównego bohatera przygodny seks, fantazje erotyczne i szybkie romanse to punkt wyjścia do opowieści o realiach, w jakich żyją współcześnie młodzi.

Gatunek: komedia, romans

MOJA OCENA: 6/10. Nie spodziewałam się, że kiedyś to obejrzę, ale jednak i nie żałuję. Zobaczyłam na filmwebie ocenę znajomej (zawrotne 3 gwiazdki xd) i stwierdziłam, że też sobie zerknę. Wiem, że książka ma opinię szmiry (nie czytałam). Poczytałam też komentarze do filmu i było kilka takich, że szok, że twórcom udało się wyciągnąć coś z tej książki i stworzyć coś co nawet nadaje się do obejrzenia. Jak dla mnie to taki film na nudny wieczór czy do prasowania/malowania paznokci jak ktoś tak lubi robić. Główny bohater jak dla mnie zbyt lalusiowaty i nie można wszystkiego brać tak dosłownie, ale kurde nie jest to jedyny tego typu film. Podsumowując nie ma co przeżywać ;D

"- i czego się dowiedziałaś?

- że nie jesteś tym czego szukam."

Urywek rozmowy po pół godzinie spotkania - randka z internetu. Babka miała umówionych kilka na jeden wieczór xD


DODATKOWO

UPADEK SARIUSA

Po trzech latach milczenia Sarius wraca z nową płytą, filmem jak ta płyta powstawała, książką i drugim już wywiadem u Żurnalisty. Wyszła nowa piosenka "Bohater". Czekam na resztę.

Sarius: zostanę ojcem


"bo lustro nigdy nie ocenia tylko to ty oceniasz co widzisz w lustrze" - Sarius

Wywiad jest też na Spotify, ale mi zdecydowanie lepiej słuchało się mając przed oczami obraz :D Mariusza konkretnie bo Żurnalista nie pokazuje twarzy. W ogóle to bardzo lubię jego wywiady, świetnie się do nich przygotowuje i "wyciąga" informacje, które raczej nie są ogólnodostępne ;)

Przesłuchałam na dwa razy bo trwa prawie dwie i pół godziny. Dla mnie było to ciekawe też pod względem moich studiów. Mogłam sobie prześledzić jak może wyglądać kariera muzyka - rapera w Polsce. W ostatnim semestrze miałam w planie przedmiot rynek muzyczny i tutaj dostałam wiedzę jakby od strony agencji. W tym wywiadzie od strony twórcy. To, że miałam fazę na słuchanie Sariusa to wiecie :D Czekam na płytę i być może wybiorę się na siódmy koncert ;) Szkoda, że już z Gibbsem nie tworzy. Lubię ich wspólne piosenki. W sumie to ostatnio częściej właśnie Gibbsa słucham, ale czekam z niecierpliwością na nowy materiał Sariusa.

Jakie macie plany na weekend? :)

6 komentarzy:

  1. znam tylko jedną piosenkę, a na weekend nie planuję nic specjalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój niestety będzie pracowity, a książkę bym przejrzała, z czystej ciekawości po tym, jak przeczytałam o tym prostym, aczkolwiek skutecznym połączeniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę żeby szybko i sprawnie zleciał! W książce można znaleźć wiele ciekawych rzeczy :)

      Usuń
  3. Bezsenność we dwoje znam - fajne było, ale dobrze w sumie nie pamiętam :) Pokolenie Ikea kiedyś mnie ciekawiło, ale potem czytałam same negatywne opinie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trzeba sobie przypomnieć :D do "Pokolenia Ikea" też miałam negatywne nastawienie, ale koniec końców nie było tak źle :D

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)