1/24/2019

Czego ostatnio słucham?

Patrzę na te zdjęcie z prawej i sama bym sobie nie dała 25 lat haha tylko kilkanaście.
Daawno nie było żadnego kulturalnego wpisu, ale dzisiaj skupię się tylko na muzyce. Trochę mi się ostatnio gust rozszerzył haha Nie wiem czy pamiętacie, ale na ogół jestem fanką cięższych brzmień. Ulubione zespoły to Dżem i Three Days Grace. Lubię też posłuchać IryHappysadu czy Power of Trinity. Do czasu miałam fazę na LemON, ale ostatnio płyta już nie do końca do mnie trafiła. W 2017 zaczęłam słuchać też Pawła Domagały a tu się teraz taki popularny zrobił :D oczywiście wciąż lubię, ale czasami coś mnie bierze jak słyszę w radiu "weź się przytul". Jest fajnie, ale jak coś wręcz zaczyna wyskakiwać z lodówki zaczyna wkurzać. Też tak macie?

Co takiego nowego doszło do tego grona? Rap! Polski. Do tej pory jedynymi piosenkami, które lubiłam w tym klimacie były dwie piosenki Grubsona - "Na szczycie" i "Naprawimy to". W ostatnie wakacje odkryłam Sariusa. Trafiłam na piosenkę "Wiking" i początkowo tylko ona mi się podobała.

"Ile warte moje dłonie gdy ci gorzej?"
 Przez jakiś czas nie mogłam się przekonać do innych piosenek, ale w końcu popłynęłam... Głos i teksty Mariusza robią swoje!

Sarius - Czasem

"Tak rzadko wiatr mi rozgania chmury
Wtedy marzę"
Sarius - Najlepszy przyjaciel

"Nic mi nie zrobisz, bo największy mój wróg to ja"
Sarius - Jedynak

"Gdzieś cię odnajdę, siostro i bracie
I nie wiem, może naprawdę

Jesteśmy dla siebie pokarmem

Ja nie chcę, wierzyć w tę prawdę
Wierzę w tę szansę, siostro i bracie"
 Sarius - To co chcesz


Sarius - Kurtyna

"Oglądam filmy o chwilach, jakieś brednie o happy endach"
 Sarius - Dziecko wojny


Sarius - Zmora (najnowsza)

"Nienawidzisz mnie za mało, kochasz mnie za bardzo"
Gościnny występ u Małpy  - Nie wiem co będzie jutro


W twórczości Małpy za bardzo się nie "rozglądałam", ale Sarius i wiecie :D

Dzięki Sariusowi i tej piosence poznałam Kartky!

Sariud feat. Kartky - Jak nikt

"Kiedy pytasz co tam ziomek, a ja myślę, że najgorzej ale odpowiadam dobrze"
I tak ostatnio każde włączenie YT zaczynam od piosenki Kartky - Outside

"ej coś poszło chyba nie tak
nikt z nas nie chciał dorosnąć

ty weź zobacz już ile lat

a w końcu jakoś to poszło"
Kartky - Amnesia Haze


Kartky ft. Emes Milligan - Ballada Disidenta


Kartky - Karuzela


Kartky - Dziewczyna szamana


A wczoraj wyczaiłam informację, że Kartky wystąpi na Hip - Hop Pisz Festiwal! Już nie mogę doczekać się sierpnia!

Paluch - Dym



I coś co pasuje do obecnych czasów... Sztuczność w internecie... Wrzucałam Wam to już na fb.

Paluch - Ładni, smutni, ludzie


Taco Hemingway - Bardzo Proszę! 


Taco Hemingway - Gdybyś Nie Istniała


Ale podrzucam też coś z moich tradycyjnych klimatów ;)

Brown - Podejdź


"Nie Uciekajmy Już Przed Sobą
Uciekać Nie Ma Dokąd

Onieśmielaj Mnie Sobą

Jak Nikt Nigdy Dotąd"
 Brown - Gdy Modlę Się O Śmierć (acoustic version) - Koniecznie ta akustyczna wersja! Ta druga już mi się tak bardzo nie podoba.

"Nie zawsze wiem, w którą stronę iść
Gubi mnie w dążeniach myśl

Czasem wiary brak, czasem brak już sił

Przede mną rozpościera świat
Swój chory kształt, swój chory kształt"
I piosenka, na którą trafiłam po latach i znów ją męczę! Normalsi - Nie ma mowy

"Zapomnieć nie ma mowy

Być razem nie ma mowy

Wyrzucić nie da rady, bo
W sercu ciebie mam"
Najnowsza piosenka Power of Trinity - Prywatny raj

"dość w tym filmie źle zagranych scen"
 I moja licealna muzyczna miłość, czyli Enej :D Pamiętam jak się wyszalałam na pierwszym koncercie <3 Drugim już byłam trochę zawiedziona. Tak jakby zespół stracił energię, ale za to najnowsza piosenka mega! Enej - Idealny sen


I na konie jeszcze najnowsza piosenka Pawła Domagały. Piękna!
Paweł Domagała - Najgrubszy Anioł Stróż

"Jestem gotowy
Na ostatni bój

Choć stoję bez broni

Wy nie macie szans
najmniejszych
Bo przy mnie ciągle jest
Najgrubszy anioł stróż
Największy anioł stróż
Wciąż jest
Obok mnie
Ciągle obok"
25 piosenek... Mam nadzieję, że ktoś do końca wytrzymał bo nie mogłam żadnej z nich pominąć! A pewnie jakbym jeszcze zaczęła grzebać po youtubie to by więcej tego było. Szczególnie utworów Sariusa i Kartky bym jeszcze dorzuciła :) Znacie coś? Co Wy teraz mielicie? :D Wybieracie się na jakieś koncerty?
***
Wrzucać w ogóle tego typu wpisy? Taka odskocznia od kosmetyków? Ile piosenek byłoby spoko? :D
***
W ogóle to chciałam zrobić wpis typu "25 faktów" na moje urodziny, ale nie wiem co Wam przekazać. Macie jakieś pytania? :)

24 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis! Żadnej piosenki nie znam. Fakty o Tobie to genialny pomysł, będzie można bliżej Cię poznać 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wpadło Ci coś w ucho?
      A jakieś pytanka masz? :D Bo tak się zastanawiam o czym opowiedzieć.

      Usuń
  2. Taco polubiłam i dość często słuchałam w 2018 :) Gdybyś nie istniała ostatnio często słucham, chociaż nie jest to oryginalne wykonanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi póki co tylko te dwie wpadły w ucho :)
      Ale akurat te mi się podoba ;)

      Usuń
    2. Znaczy się ja nie jestem też jakąś fanką i słucham jedynie wybranych utworów :) Np. ta 2 którą wymieniłaś poza gdybyś nie istniała nie przypadła mi do gustu ;)

      Usuń
  3. Posłuchałam sobie kilku piosenek i znalazłam coś dla siebie, chociaż mam nieco inny gust niż Ty,

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie rządzi stary rock, jestem od niego uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A Ja oprócz piosenki Enej nic więcej nie znam :p Nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja słucham wszystkiego w zależność od mojego humoru ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze dziś postaram sie przesłuchać tych utworów:)
    Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Koniecznie daj znać czy coś wpadło Ci w ucho :)
      Dziękuję i wzajemnie!

      Usuń
  8. Kilka utworów znam, jednak większość to dla mnie nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo dobrej muzyki. Ale najbardziej lubie melancholijne kawalki choc hip hop to wszak sama poezja.
    Pozdawiam
    Czarownica z natury
    https://www.czarownicaznatury.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)