5/24/2024

"Kłamca. Zbiorowa tricksteria" Jakub Ćwiek - Kulturalny weekend #11

Hej, hej :) Zapraszam po miesięcznej przerwie na mały kulturalny przegląd. Książkę już mogliście zobaczyć na Instagramie, ale tutaj tradycyjnie podrzucam jeszcze garść piosenek i filmów.

MUZYKA

1.

Fabijański feat. Patrycja Markowska, Sarius - Chłopiec

Przyznaję, nie spodziewałam się, że spodoba mi się to połączenie. Nawet jeden moment Fabijańskiego (2:16) jest taki, że aż ciary wwywołuje. Jeśli chodzi o Markowską to wolę jej ojca słuchać, ale już tak mam, że wolę męskie wokale :D a Sariusa to słucham już parę lat i sprawdzam wszystko co wydaje.

2.

Vix.N & John Neko - Różyczka

3.

SHHIEDA ft. Opał - WZROK

4.

Gibbs - Nie ma mnie

Gibbs wiadomo <3 ale ja potrzebuję bardzo koncertu :D

5.

Białas x Gibbs - Ostatni Raz


FILMY

Opisy i plakaty z filmweb.pl

1.

"Reality" (2023)

Włosy ma spięte w niedbały kok, wzrok wlepiony w monitor. Żółte trampki nie mają sznurówek, a pod białą koszulą prześwituje podkoszulek. 25-letnia Reality Winner jest młodą tłumaczką, która ma swoją rutynę. Po pracy prowadzi zajęcia jogi, robi zakupy na kolejne dni, sączy mrożoną kawę i publikuje selfie na Insta. W stresowych sytuacjach chroni się humorem. Reality jest pełna sprzeczności. Zauważają to agenci FBI, którzy przeszukują jej dom. Dziewczyna jest podejrzana o wydrukowanie tajnych dokumentów. Ona jednak zdaje się przejmować bardziej swoim kotem i psem, których stresuje obecność obcych mężczyzn.

Gatunek: dramat

MOJA OCENA: 6/10.

2.

"Dorastanie z przytupem" (2019)

Nastolatek dostaje się pod destrukcyjny wpływ swojego najlepszego przyjaciela.

Gatunek: komedia

MOJA OCENA: 7/10. Typową komedią bym tego nie nazwała. Dodałabym dramat.





3.

"Odnajdźmy się" (2023)

Po niezapomnianym spotkaniu niepoprawna romantyczka próbuje odnaleźć dopiero co poznanego mężczyznę za pomocą aplikacji, ale czy to naprawdę jego szuka?

Gatunek: komedia romantyczna

MOJA OCENA: 3/10. Tragedia. Ta dziewczyna była tak irytująca. Nazwanie tego komedią romantyczną to też jakaś pomyłka.



4.

"Miłość na pierwszym planie" (2023)

Dwie wścibskie babcie podstępem doprowadzają do romantycznego spotkania swoich dorosłych wnucząt. Przy okazji ożywają uczucia z dzieciństwa i kłótnie z przeszłości.

Gatunek: komedia romantyczna

MOJA OCENA: 8/10. Ten film bardzo przyjemnie mi się oglądało. Fajne babcie :D


5.

"Tylko raz" (2021)

Laura jest pracownikiem ośrodka pomocy społecznej i jako psycholożka specjalizuje się w przypadkach przemocy. Na sesje terapeutyczne zgłasza się znany powieściopisarz Pablo, twierdząc, że to teść na niego doniósł, a nie żona Eva. Stanowczo też zapewnia, że nie jest żadnym tyranem i nie zrobił krzywdy ukochanej. Po nim pojawia się jego partnerka, składając osobno wyjaśnienia. Jest mocno poirytowana faktem, że inni próbują wmówić jej bycie maltretowaną kobietą i robienie z męża oprawcy!

Gatunek: dramat

MOJA OCENA: 7/10.


KSIĄŻKA

"Kłamca. Zbiorowa tricksteria" Jakub Ćwiek

MOJA OPINIA: Przyznaję, byłam zaskoczona gdy dostałam informację, że powstała kolejna ostatnia część "Kłamcy". Pojawiła się również radość. Cykl "Kłamcy" przeczytałam już jakiś czas temu, "Stróży" też i w nich brakowało mi bardzo Bachusa i Erosa. Na szczęście w "Zbiorowej tricksterii" pojawili się i nieźle z Lokim namieszali. Mamy tutaj 3 historie. Typowe polskie wesele połączone z reality show, zemsta za kotka i anioły tworzone za pomocą AI, sekta stworzona z ludzi oszukanych na księcia czy innego zmarłego dalekiego krewnego 💁 Oczywiście nawiązań do popkultury i innych rzeczy jest dużo więcej, ale to zostawiam Wam do odkrycia 😉

Super było przeżyć nowe przygody ze znanymi już bohaterami 🤩 Dla mnie to też chwile oderwania się od pisania magisterki. Chociaż ognisty tatuaż Michała skutecznie o niej przypominał 😅 Wzmianki o AI również bo często na studiach poruszamy ten temat odnośnie tworzenia kultury (muzyka, książki itd.).

Książkę dostałam w ramach współpracy recenzenckiej od wydawnictwa SQN Imaginatio.


Życzę Wam udanego weekendu!

4 komentarze:

  1. Gibsa nie ma mnie luuuubię :) Filmów nie znam, bo rzadko oglądam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gibbs jest świetny ❤️ Ja sama te filmy jakiś miesiąc temu oglądałam 😅 Teraz to serio słabo z czasem.

      Usuń
  2. O dziwo nic nie znam ani filmów ani piosenek ani książki :D Piosenki już odsłuchuje i niektóre wpadły mi w ucho :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)