3/03/2023

"Dziewczyna z Brooklynu" Guillaume Musso | Weekendowe polecajki #64

dziewczyna z brooklynu recenzja

MUZYKA

1.

Wønder – Kwiaty (Polska wersja „Flowers” - Miley Cyrus cover)

W poprzednich poleceniach była oryginalna wersja, dzisiaj polska ;)

2.

Vito Bambino - Podpalmy to

3.

Opał - Niebo

4.

Dalia ft. Gibbs - Kodak

5.

TEN TONYE - Plaża POLAROID

Ogólnie warto gościa posłuchać.

6.

Carol Markovsky - Wszystko mi jedno

7.

Polska Wersja - Którędy wyjść na ludzi?

8.

Radzias feat. Seni - Samotność Zabiła Więcej Ludzi niż Dragi

9.

Shinedown - A Symptom Of Being Human



FILMY

"Time Is Up" (2021)

Wypadek zmusza Vivien i Roy'a do przewartościowania ich życia, co okaże się znacznie bardziej ekscytujące niż wszystko czego doświadczyli wcześniej.

Gatunek: dramat

"Miłosne porachunki" (2022)

Vivien wraz ze swoim partnerem Royem udaje się na jego rodziną Sycylię. Ich relację komplikuje pojawienie się tajemniczej kobiety. Związek dwójki ludzi zmienia się w trójkąt. Pełen podskórnego napięcia film z Bellą Thorne w jednej z ról.

Gatunek: melodramat

MOJA OPINIA: obu częściom dałam 7/10. Dobrze się je oglądało. Ja się w ogóle tak zakręciłam, że najpierw obejrzałam "Miłosne porachunki" i dopiero się dopatrzyłam, że to druga część, ale w niczym to nie przeszkodziło. Można sobie obejrzeć jak coś oddzielnego.

"Brigitte Bardot cudowna" (2021)

Jest połowa XX wieku w Polsce Ludowej. Adam mieszka z matką, którą niepokoją funkcjonariusze Urzędu Bezpieczeństwa. Ojciec Adama jako pilot bronił Albionu podczas II wojny światowej i słuch o nim zaginął. Nie wiadomo czy pozostał w Anglii, czy wrócił do kraju i ukrywa się, by uniknąć prześladowań. Przychodzą od niego paczki i kartki pocztowe, ale Adam, który nigdy nie widział swojego ojca, podejrzewa, że paczki przysyła ktoś inny. W szkole bezustannie marzy, że któregoś dnia ojciec wyląduje na zakurzonym boisku w swoim Spitfajerze i wznieci tuman pyłu, z którego wyłoni się żywy, bohaterski i wspaniały. Tymczasem oglądając w kinie "Pogardę" Jeana-Luca Godarda przenosi się do garderoby młodej Brigitte Bardot i jej świata gwiazd filmu i muzyki.

Gatunek: dramat

MOJA OPINIA: obejrzałam ten film do końca, ale dla mnie jest to coś tak dziwnego, że aż nie wiem jak to ocenić. Opozda głównie kojarzy mi się z rolą Jowity w "Pierwszej miłości".

"Groźne kłamstwa" (2020)

Opiekunka bez grosza nieoczekiwanie dziedziczy posiadłość swojego pacjenta. Szybko jednak zostaje wciągnięta w zabójczą sieć kłamstw i podejrzeń.

Gatunek: thriller

MOJA OCENA: 7/10.

"Blue Valentine" (2010)

Młode małżeństwo przeżywa kryzys. Dean i Cindy sięgają pamięcią do początku swojego związku, gdy byli zakochani w sobie bez pamięci oraz planowali wspólną przyszłość.

Gatunek: melodramat

MOJA OCEN: 8/10.

PODCASTY

Żurnalista - Rozmowy bez kompromisów

Rozmowa: Vito Bambino. Monogamia ma sens?

Miałam Wam to podać w poprzednich polecajkach, ale zapomniałam... Przypomniało mi się dopiero pisząc komentarze z zaczarowaną Anią, więc wrzucam teraz :D Rozmowa trwająca około 3 h. Ja ją rozłożyłam na jakieś 4 razy. Przed snem czy po prostu gdy chciałam chwilę poleżeć w ciągu dnia. Później żałowałam, że nie przesłuchałam jej przed egzaminem z Ekonomiki kultury bo miałam pytanie o rynek muzyczny w Polsce a panowie sporo o nim mówili. I inne ciekawe rzeczy. Polecam :) Ogólnie uwielbiam to jak Żurnalista zawsze jest przygotowany do rozmów i ogólnie jak je prowadzi.

Też ostatnio przesłuchałam na spoti kilka rozmów 7 metrów pod ziemią. Kiedyś też trochę słuchałam na YT. Ogólnie ciekawe rzeczy, tylko ja muszę się skupić i do tego przysiąść żeby posłuchać. W ogóle nie wiem czy Wam kiedyś wspominałam, ale Rafał Gębura skończył tę samą uczelnię co ja licencjacie. W sumie to ja tę samą co on bo on wcześniej skończył xd

KSIĄŻKA

 "Dziewczyna z Brooklynu" Guillaume Musso - recenzja


MOJA OPINIA: "Dziewczyna z Brooklynu" - thriller z nutką wątku romantycznego bo w końcu główny bohater przez całą książkę szuka swojej ukochanej bo oczywiście na samym początku nie dał rady jej "złapać". Przebookowała swój bilet i nara. Wątki porwania nastolatek, później też dorosłej kobiety. Ogólnie dobrze mi się ją czytało. Zakończenie przewidziałam, ale nie mam z tym problemu 😅 Bardziej rozwaliło mnie to, że były policjant zabił innego policjanta i w sumie to nikt sobie nic z tego nie robił 💁 przyjaciel rozmawiał z nim jakby nigdy nic.

Znacie książki Guillaume Musso? Polecacie jakieś konkretne tytuły?

6 komentarzy:

  1. Groźne kłamstwa podobało mi się. Bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Blue Valentine oglądałam bardzo dawno temu w sumie go już nie pamiętam :D Ale widzę, że to było 9 lat temu już! oceniłam na 8, więc musiał być fajny. A co do autora 'dziewczyny z brooklynu to czytałam jego jakąś książkę (coś o Aniele? telefon od Anioła? oczy Anioła? nie pamiętam :D), ale dosyć mnie nudziła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nawet tytułu nie pamiętasz to faktycznie musiała być nudna 😂

      Usuń
  3. Nie znam żadnej piosenki ani żadnego filmu ;) Ta muzyka to nie mój gatunek, ale filmom chętnie się przyjrzę no i oczywiście książka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)