1/19/2024

"Ty" Caroline Kepnes - Kulturalny weekend #4

Hej, hej :) Zapraszam na kolejny weekendowy przegląd kulturalny.  Książka, 10 piosenek i 5 filmów. Mój weekend znów pod znakiem studiów, ale to już ostatni zjazd w tym semestrze.

ty caroline kepnes

MUZYKA

1.

Oskar Cyms - Nic więcej

2.

Opał - Oksytocyna

3.

Czarli x Arne x Ramzes - Nie płacz już

"Proszę mała nie płacz już

Przez twoje łzy ucieka ból

Tylko proszę mała nie płacz już

Każdy w swoją stronę musi pójść"

4.

Kartky - Duch

Miałam chwilę przerwy od słuchania Kuby, ale ostatnie nowości jakoś wryły mi się do głowy.

"I mimo wszystko jakoś sobie radzę

choć codziennie zbiera się na płacz"

5.

Kartky feat. Karol Krupiak - Zabawa w Ciebie

"Tylko powiedz mi, że jesteś"

6.

Kartky - Kwiaty zła

"Może się poznamy dzisiaj na serio i wyrzucimy całą naszą przeszłość daleko w ciemność?

A może przeżyję ledwo, bo nie wytrzymam Twoich słów, które zrzucają mnie w piekło?

Wszystko jedno"

-

"Za dużo słów, które tu nigdy nie padły i dziś nie zmienią nikogo, i znowu topnieje wiara

Znów za daleko od prawdy, ale nie mają szansy się o nią więcej postarać"

7.

Kartky feat. Karol Krupiak - Ikar

8.

Kartky - VINTED

9.

Kartky - Fantazje i dramaty

10.

Lackluster feat. Skip - Miszmasz


ZESPÓŁ DŻEM

Ciekawa jestem czy ktoś z Was też jest w szoku, że od kwietnia tego roku w Dżemie będzie śpiewać syn Ryśka Riedla? Widziałam jakiś czas temu informację, że Maciek Balcar odchodzi z zespołu, ale Bastka się tam nie spodziewałam. Jego własny zespół ma już jakieś 30 lat a tu nagle Dżem. Obserwuję sytuację i zdania są podzielone. Dla jednych to zupełnie bez sensu, dla innych idealna sytuacja bo jednak "krew z krwi" Riedla, że historia zatoczyła koło i takie tam. Na jeden koncert z ciekawości na pewno się wybiorę. Jestem ciekawa co z tego wszystkiego wyjdzie.

FILMY

Plakaty i opisy z filmweb.pl

1.

"Przypadkowa miłość" (2021)

Edie przypadkowo poznaje Jamesa i gdy tylko zaczyna go darzyć uczuciem, wraca do Stanów. 6 lat później ich drogi ponownie się łączą.

Gatunek: komedia romantyczna

MOJA OCENA: 7/10






2.

"Narzeczony mimo woli" (2009)

Margaret grozi deportacja, więc musi szybko wziąć z kimś ślub. Postanawia zaszantażować swojego asystenta.

Gatunek: komedia romantyczna

MOJA OCENA: 7/10. Tytuł pewnie wielu z Was znany. Ja jakoś ostatnio natknęłam się na niego w tv i sobie obejrzałam. Na nudny wieczór może być ;D




3.

"Miłość na deser" (2021)

Aria przygotowuje się do corocznego Festiwalu Mistrzów Czekolady. Kobieta poznaje samotnego ojca, który pomaga Arii znaleźć zwycięski składnik. Podczas poszukiwań para odkrywa, że brakujący składnik idealnej czekolady nie różni się tak bardzo od tego, czego brakowało im w życiu: odrobiny miłości!

Gatunek: romans

MOJA OCENA: 7/10. Jak mnie denerwują tacy ludzie co to tak to nie chcą ci pomóc/zapominają o tobie a jak coś osiągniesz to nagle przychodzą i chcą się cieszyć sukcesem...

4.

"Randka z gwiazdą"

Idol nastolatek zakochuje się w przypadkowo poznanej dziewczynie.

Gatunek: familijny, musical

MOJA OCENA: 4/10. Taki tam powrót do czasów kiedy oglądałam "High School Musical" i takie tam xD Gdybym miała te kilkanaście lat na pewno bym się zachwycała. Ta grzyweczka, niebieskie oczy i gitara głównego bohatera ;D Teraz widziałam ogrom sztuczności i ten przesłodzony dubbing. Jeszcze to jak w jednej rozmowie wydarza się tyle, że to mogłaby być historia na kilka lat.

5.

"Romy i Michele na zjeździe absolwentów" (1997)

Romy i Michelle to najlepsze przyjaciółki od kilkunastu lat. Razem kończyły liceum, razem mieszkają, razem chodzą potańczyć, razem projektują swoje ubrania. A mimo to w ich życiu czegoś brak. Romy - ekspedientka sklepowa i bezrobotna Michele z nostalgią wspominają lata liceum - uważają je za najpiękniejszy okres w życiu. były wtedy młode, piękne i lubiane...tak przynajmniej im się wydaje. Prawda jest taka, że traktowano je jak dziwaczki, więc gdy nadchodzi zaproszenie na bal absolwentów dziewczyny postanawiają zadziwić dawnych kolegów i zaimponować im....wymyślonymi biografiami.....

Gatunek: komedia, obyczajowy

MOJA OCENA: 5/10. Tytuł wyciągnięty z książki Caroline Kepnes. Z ciekawości sobie obejrzałam. Moment ze snem był najlepszy xD

"- Kiedy zarobiłem pierwszy milion... postanowiłem zmienić swoją twarz. - Całkiem niezły wybór." xD dokładnie nie cytuję, ale taki był mniej więcej sens i jakoś mocno mnie to wtedy rozbawiło.

KSIĄŻKA

"Ty" Caroline Kepnes - recenzja

Ale ta książka - a raczej główny bohater - wywołuje sprzeczne odczucia 🙈 Joe jest psychiczny. Taka moja pierwsza myślę. Momentami wypowiada się wulgarnie (głównie o Beck), robi złe rzeczy a z drugiej strony wydaje się inteligentny, zna wiele książek (i pracuje w księgarni) i filmów. Z jednej strony odpycha a z drugiej autorka podaje to w taki sposób, że chciałam wiedzieć co będzie dalej. I mam ochotę na więcej.

To pierwsza książka z serii Joe Goldberg. Przeczytałam już wszystkie trzy. No autorka napisała też czwartą, ale nie ma polskiej wersji. Poczekam sobie :D Czytając te książki zapisałam sobie sporo tytułów filmów, więc czasem coś pojawi się w tym zestawieniu. Serial na podstawie książek też mam ochotę obejrzeć. Ktoś z Was oglądał?

Życzę udanego weekendu!

6 komentarzy:

  1. Ja za to bardzo lubię "Randkę z gwiazdą" oraz "Narzeczony mimo woli" :D ale oglądałam je już dawno, dawno temu :D Chętnie obejrzę film "Przypadkowa miłość" :) Nie znam muzyki ani książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piosenkę Oskara znam z radia i w sumie spoko, choć ta nowa lepsza. Ogólnie myślałam posłuchać sobie jego płyty, bo w sumie znam pojedyncze utwory z radia i wszystkie z nich mi się spodobały (w miarę, bo może nie aż tak żebym ich sama z siebie słuchała) :D
    Znam narzeczony mimo woli i bardzo miło wspominam! Ale oglądałam go daaaawno :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może na płycie trafi się coś jeszcze lepszego :D
      Mi się tak jakoś ten film ostatnio w tv nawinął :D

      Usuń
  3. ja nie mam czasu ani na czytanie ani na filmy xd czekam aż bobo dorośnie haha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)