2/12/2021

Weekendowe polecajki #36 Książka "Wysoko wrażliwi" Elaine N. Aron

wysoko wrażliwi książka Elaine N. Aron

MUZYKA

sanah, Vito Bambino - Ale jazz!

Seether - Bruised And Bloodie

Swiernalis feat. Sarsa - Tango

Kabe ft. Płomień81 - Wczoraj

Munn - Loved Us More

Seether - Remedy

CatchUp - Parę Dni

Siles - Rio

Kwiat Jabłoni - Drogi proste

Magiera ft. Szczyl, Sarius - Naszyjnik 


KSIĄŻKA

"Wysoko wrażliwi. Jak funkcjonować w świecie, który nas przytłacza" Elaine N.Aron

Myślałam, że książka zrobi na mnie większe wrażenie. Chyba zbyt dużo pozytywnych opinii przeczytałam i to głównie osób uważających się za osoby wysoko wrażliwe (nie wiem czy ktoś im to stwierdził). Czuję się osobą wrażliwą, ale chyba jednak nie "wysoko". Nie umiem słuchać cicho muzyki ;) plus inne rzeczy, które do mnie nie pasują - ja uwielbiam koncerty, lubię wyskoczyć ze znajomymi na piwo/drinka, potańczyć i hałas mi w żaden sposób nie przeszkadza. Oczywiście lubię też pobyć sama i odpocząć od wszystkiego, ale to chyba jednak nie to o co chodziło w tej książce. Jakaś super inteligentna i wyczulona na innych też raczej nie jestem. Jednak chyba najlepsza by była rozmowa z kimś kto się na tym zna a nie przeczytanie jednej książki i ocenianie się na tej podstawie. I tutaj serio mocno mnie zdziwiło, że autorka - psychoterapeutka poleca pracę z książkami przy jakichś "lekkich" problemach zamiast pójścia do specjalisty. Dla mnie to tak trochę jak ćwiczenie z youtubem na przykład gdzie filmik nam nie powie jakie błędy w ćwiczeniach robimy. Momentami denerwowało mnie wręcz jakby wywyższanie wysoko wrażliwych. Podejście do leków też dość dziwne. Do tego sporo literówek, źle odmienionych wyrazów, sporo zdań zaczynających się od "ale" - mi to mocno przeszkadzało. Skończyłam czytać i od razu wystawiłam ją na sprzedaż, kilka dni później już jej nie miałam. Wysoka wrażliwość to dla mnie ciekawe zagadnienie, ale zachwycać się tą książką nie będę. Mam jeszcze część "Wysoko wrażliwi i miłość" - ciekawi mnie nawet bardziej niż ta, ale też mam obawy czy mnie bardziej nie rozczaruje.

Dostępna w Empiku.

FILMY

"Sherlock Holmes" (2009)

Najsłynniejszy detektyw Sherlock Holmes z nieodłącznym przyjacielem dr. Watsonem szukają sprawcy rytualnych morderstw.

Gatunek: Kryminał / Przygodowy

8/10. Początek kojarzyłam, więc chyba kiedyś oglądałam lub chociaż zaczęłam a nie skończyłam xd Jednak teraz mogę powiedzieć, że jest spoko. Kiedyś chciałam być policjantką, więc jakoś tak przyciągają mnie takie klimaty ;D Na "Grze cieni" (2011) przysypiałam, więc na razie nie oceniam i może obejrzę jeszcze raz.

"Mój anioł" (2016)

Angel cierpi na niezwykłą przypadłość - jest niewidzialny. Poznaje niewidomą Madeleine, a między nimi rodzi się uczucie.

Gatunek: Dramat

TAK dziwnego filmu jeszcze nie oglądałam. Kobieta pracowała z iluzjonistą, zaszła z nim w ciąże i w psychiatryku urodziła NIEWIDZIALNE dziecko. Niby miała brzuch, był poród a nikt tego nie widział, nie przejął się czy urodziła. Dziecko nie ma normalnego imienia. Matka cały czas do niego mówi "mój aniele". Później to dziecko poznaje niewidomą dziewczynkę. Jej też przedstawia się jako "mój anioł". Zaprzyjaźniają się, później zakochują i rodzi im się NORMALNE dziecko. No moja głowa tego nie ogarnia xD To dramat, nie jakaś fantastyka czy coś takiego. Nawet nie wiem jak to ocenić.

"Carte Blanche" (2015)

Nauczyciel historii Kacper dowiaduje się, że traci wzrok. By zachować pracę i doprowadzić swoją klasę do matury, postanawia ukryć problemy przed otoczeniem.

Gatunek: Dramat obyczajowy

8/10. Już dawno chciałam obejrzeć ten film, ale jakoś nie miałam okazji. Ogólnie rzadko kiedy mam ochotę obejrzeć coś polskiego, ale tutaj jestem bardzo na tak. Ciężko mi sobie wyobrazić życie gdybym tak poważnie zaczęła tracić wzrok. Cieszę się, że okulary dają radę.

Podrzucę jeszcze dwa filmy, takie 6/10, bez wielkiego WOW, ale można obejrzeć jak już nie ma co ;D

"Narzeczona z przypadku" (2016)

Clarissa wraca do swojego rodzinnego miasta na wesele. Próbując zaimponować swoim starym przyjaciołom, oznajmia, że spotyka się z pewnym celebrytą.

Gatunek: romans.

Ten opis taki niezbyt zgodny z filmem xd bo ona nie chciała zaimponować tym znajomym tylko to tak wyszło z przypadku właśnie ;D zbieg okoliczności i jakby naciski znajomych.

"Wszystkie jasne miejsca" (2020)

Stojącą na krawędzi mostu nastoletnią Violet dostrzega przebiegający obok Theodore. Chłopak robi wszystko, by nakłonić ją do szkolnego projektu.

Gatunek: melodramat.

Tutaj nie nastawiajcie się na lekki, przyjemny romantyczny film. Ma jakieś takie elementy, ale nie o to chodzi.

15 komentarzy:

  1. Niczego nie znam, ale chętnie obejrzę Sherlocka Holmesa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najgorzej piosenka Sanah mimo woli refren jest mocno wpadający w ucho i czasami pół dni mogę nucić haha : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe propozycje filmowe;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale Jazz to mój ostatni hit, a na początku miałam takie meeeh :D
    Carte Blache - oglądałam 2 razy, 1 raz w kinie, ogólnie bardzo mi się podobał. Uważam, że są pewnie i lepsze produkcje, ale i tą oceniam jako jedną z najlepszych polskich :)
    Mój anioł - nie ogarniam tego opisu haha także nie kuszę się na film. Są takie filmy, które właśnie ciężko ocenić..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z niektórymi piosenkami tak czasem jest 😂 a jak się wbije do głowy too :D
      Tak, można go zaliczyć do dobrych polskich filmów :)
      Nie polecam xd

      Usuń
  5. Nic nie znam z tego zestawienia. Muszę przesłuchać sobie piosenki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o tą książkę, to myślę nad zakupem jej, tym bardziej, że ostatnio dużo czytam w internecie na ten temat :) A opinie na temat tej książki są różne, więc sama się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku widziałam same pozytywne, ale najlepiej samemu przeczytać i mieć swoją opinię :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)