1/30/2015

Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu - styczeń

W tym miesiącu przeczytałam dwie książki.

Dusza towarzystwa Mike Gayel
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/73160/dusza-towarzystwa
"Dusza towarzystwa" Mike Gayle - 1,7 cm
Kapłanka w bieli Trudi Canavan
"Kapłanka w bieli" Trudi Canavan - 3,9 cm

Razem: 5,6 cm
Do końca: 156 cm - 5,6 cm = 150,4 cm

Trochę o książkach:

"Dusza towarzystwa"
Sześcioro przyjaciół, trzy pary... i rok, który zmieni ich życie na zawsze.

Poznajcie Melissę i Paula: pięć lat po rozstaniu on nadal szuka miłości nie tam, gdzie powinien, ona natomiast pragnie tego, czego mieć nie może - Paula.
Poznajcie Chrisa i Vicky: są tak zgraną parą, że nawet w równym rytmie myją zęby. Co więc Chris sobie myśli, ryzykując to wszystko dla nic nie znaczącego romansu?
Poznajcie Coopera i Laurę: on chce założyć rodzinę, ona pragnie zrobić sobie rok przerwy, by podróżować po świecie - ale czy ich związek jest w stanie przetrwać tak długi czas rozłąki?
Rozgrywająca się na przestrzeni roku wypełnionego imprezami pożegnalnymi, urodzinami i rocznicami, Dusza towarzystwa to ciepła, zabawna i poruszająca opowieść.

Każda część książki to jakaś impreza. Każda impreza jest opisywana z perspektywy kilku bohaterów. Na tych imprezach wspominają też inne wydarzenia z życia. Jest też jeden pogrzeb a to ciężko nazwać imprezą. Książka do szybkiego przeczytania.

"Kapłanka w bieli"
Kiedy Auraya została wybrana na kapłankę, nie wierzyła, że po zaledwie dziesięciu latach stanie się jedną z Białych, najpotężniejszych sług bogów. Niestety, miała niewiele czasu, by przyzwyczaić się do niezwykłej mocy, jaką bogowie jej ofiarowali. Krainę nękają nieznani czarownicy z południa odziani w czarne szaty, a do Białych docierają pogłoski o gromadzącej się armii. Auraya i pozostali Wybrani pracują niestrudzenie, by przypieczętować przymierza i zjednoczyć pod swoim sztandarem cały północny kontynent. Czas jednak ucieka. Wojna przybywa do krain Białych i jeśli Auraya nie nauczy się wykorzystywać swoich nowych umiejętności, nawet łaska bogów może nie wystarczyć, by uratować sprzymierzone krainy.

Coś typowego dla mnie ;d magia i miłość w jednej książce. Jest to pierwszy tom Ery Pięciorga. Mam wrażenie jakby ta książka była wzorowana na pierwszej części Trylogii Czarnego Maga ("Gildia magów") tej samej autorki. Auraya w dużej mierze przypomina Soneę. Jedna i druga zrobiła coś co pozwoliło jej na naukę - Sonea na maga, Auraya na kapłankę. Z tą różnicą, że Soneę niemal zmuszono do tej nauki, Aurayę zapytano o zgodę. Jednak "Kapłanka w bieli" bardziej przypadła mi do gustu. To chyba z powodu bardziej rozbudowanego wątku miłosnego ^^ To pchało mnie do czytania dalej i dalej. Miłość zakazana. Auraya - jedna z Białych, wybranka bogów czci ich. Leiard - tkacz snów, dla Białych poganin.  I pytania na koniec tej części: czy Leiard wróci? Czy uwolni się od Mirara (nieżyjący twórca tkaczy snów, zabity przez przywódcę Białych) w swojej głowie. 

Jak Wam idzie czytanie?:)

Myślę nad zmianą nazwy bloga. Coś żeby wskazywało na blog kobiecy, nie tylko i wyłącznie kosmetyczny. Ten obecny to na jakiś śmietnik i brak pomysłowości wskazuje. Myślę, że jeszcze zrobię oddzielny post o tym. Może jakieś dobre duszyczki pomogą mi coś ciekawego wymyślić...:)

12 komentarzy:

  1. ja nie mam czasu czytac nawet oglądac nie ma kiedy moich ukochanych Pamietników Wampirów:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( miałam się wziąć za oglądanie Pamiętników i jakoś zapomniałam...

      Usuń
  2. Zawiesiłam się na książce pt. : "Facet na telefon" :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie fajnie się prezentują :) powodzenia w dalszym czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się udało w tym miesiącu przeczytać 3 książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Dusza towarzystwa" też ją przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tej autorki czytałam "Złodziejską magię" - podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam... Po przeczytanie Ery Pięciorga może i za tą się wezmę ;d

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)