2/17/2014

Jak się pozbyć blizn - sposoby domowe/Kropka.TV / dzień paczuszkowy :)

Nr 7 14-20.02.2014 Dział Zdrowie

1. Smaruj zranione miejsce witaminą E lub miodem. Możesz po prostu przekłuć kapsułkę z witaminą i wycisnąć z niej olejek. Obie metody przyspieszają gojenie i sprawiają, że blizny są  mniejsze lub nie ma ich prawie wcale.

2. Zarówno drobne blizny po głębszych skaleczeniach, jak i większe po zabiegach operacyjnych warto myć kilka razy dziennie szarym mydłem. Sprawia ono, że napięcie wokół przeciętej tkanki jest mniejsze i blizna się tak bardzo nie rozciąga. Poza tym możesz uniknąć uczucia ciągnięcia i swędzenia. Jest też szansa, że po bliźnie zostanie cienka, delikatna linia.

3. Starsze blizny smaruj naturalnym olejkiem eterycznym z drzewa herbacianego lub lawendowym, by były bardziej miękkie i jaśniejsze. Olejek herbaciany ma właściwości bakteriobójcze. Polecany jest do łagodzenia blizn potrądzikowych. Trzeba dokładnie umyć twarz i posmarować olejkiem blizny na noc.

4. Blizny potrądzikowe złagodzi też maseczka z łyżki płatków owsianych, łyżki jogurtu, łyżki śmietany i kilku kropel soku z cytryny. Nałóż ją na twarz na 10 minut, a następnie zmyj.

5. Można też użyć do smarowania blizn soku wyciśniętego z kilku świeżych liści mięty lub soku z cytryny (oba zostawiamy do wyschnięcia) albo soku z ogórka (trzeba go zmyć po 15 minutach).

Macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na blizny? Szczególnie interesują mnie te potrądzikowe.

I się trochę pochwalę zakupami :)

Wczoraj byłam z rodzicami na zakupach i oczywiście w Biedronce nie mogłam się powstrzymać żeby nie wrzucić paru rzeczy do koszyka...
- Farmona szampon skrzyp polny
- maseczka redukująca trądzik
- 2x kula do kąpieli 1, 49 zł za sztukę

Dzisiejsze paczuszki:

Zamówienie z Oriflame:
- pomadka you dazzle
- korektor veryme dark secret
- krem do twarzy Essentials morelowy - 7, 90 zł
- krem do rąk Christmas Wish - taki tam powrót do świąt ^^

I dotarły do mnie dwie paczki z allegro:

I
- pokręcony zegarek ^^ Mama stwierdziła, że mam za chudą rękę do niego, ale coś pokombinowałam i jest ok :) Zapłaciłam za niego 19 zł.

II 
- wymyśliłam sobie, że chcę długi wisiorek z zawieszką w kształcie gitary i znalazłam ;d - 7, 99 zł
Uwielbiam dźwięki gitary :) żebym tylko jeszcze umiała na niej grać...
- 6 par kolczyków perełki - 4, 90 zł za komplet (Mam zamiar pozbyć się różowych. Może dodam jako dodatek do jakiegoś rozdania? Jak myślicie?) Szkoda, że na zdjęciu nie widać tych ładnych kolorów :(

Nie będzie mnie przez kilka dni. Wracam w niedzielę.
Udanego tygodnia i weekendu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)
Zostaw coś po sobie i zapraszam ponownie :)

Staram się zaglądać do wszystkich komentujących.

Nie bawię się w obs/obs - jeśli mi się u Ciebie spodoba to sama zaobserwuję.

Nie zostawiaj komentarzy z linkami reklamowymi bo i tak ich NIE opublikuję!
Jeśli chcesz się zareklamować na moim blogu to zapraszam do zakładki kontakt/współpraca ;)